Bouw van Klaslokalen in Kaviwale in 2013

  • Oude klaslokalen
    Oude klaslokalen
  • Nieuw schoolgebouw
    Nieuw schoolgebouw
  • De schoolbankjes uit het oude klaslokaal
    De schoolbankjes uit het oude klaslokaal
  • Het door WS gebouwde classroom block
    Het door WS gebouwde classroom block
  • De tijdelijke latrines voor de groep zijn na vertrek opgewaa
    De tijdelijke latrines voor de groep zijn na vertrek opgewaa
  • Nieuwe schoolbanken
    Nieuwe schoolbanken
  • Een goede opbrengst van het SFP dit jaar
    Een goede opbrengst van het SFP dit jaar

Blijf betrokken bij de voortgang van het project in Kaviwale


Voorbereiding
Bouwproject
Natraject

[ma213] Bijna op weg naar Malawi

Bijna is het zover!

Lees meer

[ma213] Terugblik van de coördinator

Projectcoördinator Vincent Sichinga van partnerorganisatie CCAP heeft gisteren afscheid genomen van de eerste zomergroep. Op zijn facebook-pagina deelt hij zijn indrukken. Nog voor de groep terug is, kunt u dus even een kijkje nemen op de bouwplaats!

Lees meer

[ma213] Aangekomen in Lilongwe

De laatste dagen, de laatste uren in Malawi. De deelnemers genieten van alle laatste momenten voordat ze op het vliegtuig stappen naar Nederland.

Lees meer

Water voor school in Kaviwale

Door een donatie heeft onze partnerorganisatie CCAP in bij de school in Kaviwale een waterpomp kunnen slaan. Wat een geweldige ontwikkeling voor deze school. Projectcoördinator Mussa vertelt hoeveel de pomp voor hen betekent....

Lees meer

Zo kun je het kantoor van de hoofdmeester ook gebruiken...

Het schoolgebouw ziet er netjes uit en wordt goed gebruikt. In het gebouw krijgen momenteel 142 leerlingen les!

Lees meer

Gebied
Partner

De bevolking van het Mzimba district woont in kleine gemeenschappen. De opbrengst van de oogst is hun belangrijkste inkomstenbron. Er wordt maïs, soja, bonen, aardappelen en tabak verbouwd. Soms worden er dieren gehouden, zoals koeien, geiten, varkens en kippen. De meeste mensen werken op het land of men werkt als arbeider op de boerderijen. Men woont voornamelijk in huizen gemaakt van leem met een grasdak.
De bevolking is erg arm en de leefomstandigheden zijn zwaar. Sommige dorpen liggen erg geïsoleerd, vooral tijdens het regenseizoen. Dit geldt ook voor het dorpje Kaviwale, dat ongeveer drie kwartier van de hoofdweg af ligt.

Mussa Nyirenda

Boardman Road
Mzuzu
Malawi
+265 131 13 44
ccapeducation.department@gmail.com

CCAP Malawi

The Church of Central Africa Presbyterian (CCAP) is actief in drie landen: Zambia, Zimbabwe en Malawi. In Malawi is CCAP de grootste protestantse kerkgenootschap. Het genootschap is opgericht in 1875 en bestaat dus al meer dan 140 jaar. Er is in die jaren veel bereikt en daar heeft ook de afdeling onderwijs waarmee World Servants samenwerkt een grote rol in gespeeld. CCAP Malawi verzorgt onderwijs voor zowel de allerkleinsten, als voor kinderen op de basisschool en jongeren op de middelbare school. Ook zijn er scholen opgericht voor kinderen met een beperking. Op deze manier probeert CCAP met iedereen in het land rekening te houden en te zorgen voor passend onderwijs.

Met name in het noordelijke en centrale gedeelte van Malawi is er veel tot stand gekomen. Een paar cijfers op een rij:

  1. Meer dan 400 zogeheten ‘Community Based Childcare Centres’ om zo de ontwikkeling van de kleine kinderen in het land te stimuleren.
  2. Meer dan 500 basisscholen waarvan op dit moment ruim 250.000 leerlingen gebruik maken.
  3. Begonnen met bouwen van middelbare scholen waarop nu al meer dan 1600 leerlingen zitten.
  4. Eén school voor blinden en 3 scholen voor doven zijn opgericht.

Daarnaast biedt de afdeling ook trainingen aan voor de leraren van bovenstaande scholen, is er gedacht aan beroepsopleidingen voor studenten en wordt er jaarlijks een studiebeurs gegeven aan 150 meiden die op de middelbare school willen beginnen.

Ook op het gebied van gezondheidszorg (HIV/Aids), kinderrechten en betrokkenheid van de bevolking worden programma’s opgezet om zo niet alleen de ontwikkeling van kennis een boost te geven, maar ook om de algemene ontwikkeling van verschillende gemeenschappen te vergroten.