Nieuwe jongerenmarketeer: Robin Simon

Geplaatst op 3 jan 2019 - 16:51

World Servants wil steeds meer jongeren de kans geven om mee te bouwen aan verandering. Robin Simon gaat als jongerenmarketeer aan de slag, om zo snel mogelijk duizend deelnemers op pad te sturen.

Robin is blij met zijn nieuwe uitdaging: ‘Ik kan hier volledig mijn passie kwijt en meer doen dan alleen geld verdienen met een baan. Meebouwen aan een betere wereld als job, dat is natuurlijk goud. Ik vind het nu al een fantastische club en ik kijk er enorm naar uit om komende zomer zelf op reis te gaan naar Zambia.'

De bouwprojecten van World Servants bieden jongeren de kans om mee te bouwen aan verandering. Hun inzet tijdens een werkvakantie laat praktisch zien wat de kracht van dienen is. Door samen met een lokale gemeenschap te werken aan een ontwikkelingsproject van een lokale ontwikkelingsorganisatie, veranderen niet alleen de levensomstandigheden voor de hele gemeenschap, maar veranderen ook de jongeren zelf.

In veel Nederlandse kerken is een World Servants-project onderdeel van het jongerenwerk van de kerk. Diaconaat en jeugdwerk lopen zo naadloos in elkaar over en een hele gemeente komt in beweging rond het project. Werkvakanties hebben daardoor een blijvende impact, zowel in Afrika, Azië of Latijns-Amerika als in Nederland.